Budowa przejścia dla pieszych w msc. Zakrzewo

  1. Zamawiający
    Nazwa Zamawiającego: Gmina Radziłów 
    Adres: ul. Plac 500-lecia 14, 19-213 Radziłów
    Tel: 86 273 71 10
    Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 7:30 – 15:45
    E-mail: sekretariat@gminaradzilow.pl

  2. Tryb udzielania zamówienia publicznego:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 z późn. zm.) z uwagi na wartość zamówienia.

  3. Opis przedmiotu zamówienia
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj inwestycji pn.: „Budowa przejścia dla pieszych w msc. Zakrzewo” dofinansowanego ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych.
    2. Przedmiotem zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” jest opracowanie dokumentacji projektowej, z uzyskaniem niezbędnych decyzji do realizacji robót budowlanych, w zakresie „Budowa przejścia dla pieszych w msc. Zakrzewo”. Zadanie obejmuje również przebudowę odcinka przedmiotowej drogi w zakresie oddziaływania o długości 46 m.
    3. Inwestycja zlokalizowana jest w północno-wschodniej Polsce, województwie podlaskim, powiecie grajewskim, gminie Radziłów, miejscowość Zakrzewo.
    4. Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia został określony w programie funkcjonalno-użytkowym – stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
    5. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
      • 71320000-7   Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
      • 45232100-3   Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
      • 45231400-9   Roboty budowlane w zakresie linii energetycznych
      • 45232310-8   Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
      • 45233123-7   Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych.

  4. Termin realizacji przedmiotu zamówienia
    Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie do 31 sierpnia 2022 roku zgodnie z PFU dołączonym do niniejszego zapytania ofertowego z zachowaniem terminów pośrednich:
    1. Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji do realizacji robót budowlanych w terminie 90 dni (kalendarzowych)od podpisania umowy.
    2. Roboty budowlane – należy wykonać w terminie do 31.08.2022 roku.

  5. Warunki udziału w postępowaniu
    1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 
    2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
      1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
        • Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
      2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
        • Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
      3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
        • Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie
      4. zdolności technicznej lub zawodowej:
        1. skierowanie przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osoby, które będą pełnić następujące funkcje kierownika budowy w specjalności inżynieryjnej drogowej – min. 1 osoba, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń,
          Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
          Osoby te muszą posiadać doświadczenie w pełnieniu ww. funkcji kierownika budowy/kierownika robót przy realizacji co najmniej 1 zadania polegającego na budowie, przebudowie, rozbudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 50.000 zł brutto. Należy podać na jakim zadaniu i u jakiego zamawiającego była pełniona funkcja kierownika budowy/kierownika robót, nazwę, adres oraz okres pełnienia funkcji kierownika budowy/kierownika robót.
        2. skierowanie przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę, która będzie pełnić funkcje na stanowisku projektanta w specjalnościach inżynieryjnej drogowej, posiadających kwalifikacje zawodowe, doświadczenie, uprawnienia i wykształcenie. Osoba ta powinna posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w ww. specjalności.
        3. Wykonawca posiada doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę dwóch dróg publicznych o łącznej wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto wraz z podaniem rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
    3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
    4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

  6. Warunki wykluczenia wykonawców i odrzucenie ofert:
    1. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wykluczy:
      1. Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w punkcie V zapytania ofertowego lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
      2. Wykonawcę powiązanego kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, tzn. powiązania polegają w szczególności na:
        1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
        2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
        3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
        4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
    2. Oferty niekompletne oraz oferty wykonawców wykluczonych zostaną odrzucone i nie będą podlegały ocenie.

  7. Opis sposobu przygotowania ofert
    1. Ofertę należy złożyć wg wzoru formularza ofertowego – załącznik nr 2 do niniejszego zapytania. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
      1. Dokumenty stwierdzające prawo osoby (osób) podpisujące ofertę do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o uzyskanie przedmiotowego zamówienia publicznego w szczególności aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, pełnomocnictwo.
      2. Oświadczenie o spełnieniu warunków postawionych w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia - załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
      3. Oświadczenie o bezstronności - załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
      4. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z kopią uprawień zawodowych tych osób – załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.
      5. Wykaz robót budowlanych - załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
    2. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego.
    3. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w niniejszej SWZ (wynagrodzenie ryczałtowe).
    4. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
    5. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.

  8. Kryterium oceny ofert.
    1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium cena ofertowa brutto - 100%.
      Sposób przyznawania punktacji:
      C = (C min / C o.b. ) x 100
      gdzie:
      1. C – wskaźnik kryterium ceny dla danej oferty
      2. C min – cena oferty z najniższą ceną brutto
      3. C o.b. – cena oferty badanej
    2. Cena ma być wyrażona w polskich złotych.
    3. Cena oferty powinna obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia w tym również wszelkie koszty towarzyszące wykonaniu zamówienia.
    4. Cena oferty nie ulegnie zmianie za cały okres trwania umowy.
    5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który przedstawi najniższą cenę. W przypadku złożenia dwóch takich samych ofert cenowych Zamawiający zwróci się do tych Wykonawców o przedstawienie ofert dodatkowych.

  9. Termin i miejsce złożenia oferty
    1. Ofertę należy złożyć  do dnia 1 grudnia 2021 r. do godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego (Gmina Radziłów,  ul. Plac 500-lecia 14, 19-213 Radziłów, sekretariat) osobiście, pocztą lub drogą elektroniczną na e-mail: zamowienia@gminaradzilow.pl zatytułowaną „Oferta - Budowa przejścia dla pieszych w msc. Zakrzewo”.
    2. Oferty złożone po wskazanym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.

  10. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
    1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie  służy  pokryciu  roszczeń  z  tytułu  niewykonania  lub  nienależytego wykonania umowy.
    2. Zabezpieczenie może być wnoszone według  wyboru  Wykonawcy  w  jednej  lub  kilku następujących formach:
      1. pieniądzu;
      2. poręczeniach  bankowych  lub  poręczeniach  spółdzielczej  kasy  oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
      3. gwarancjach bankowych;
      4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
      5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z    dnia    09.11.2000    r.    o    utworzeniu    Polskiej    Agencji    Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz. 299).
    3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto depozytowe Gminy Radziłów – BS w Jedwabnem O/Radziłów: nr konta: 84 8752 1016 0260 0114 2000 0040. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
    4. 70 % ustalonej kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zwolnione i zwrócone Wykonawcy nie później niż w 30 dni od końcowego protokolarnego odbioru robót.
    5.  30 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostanie zwolnione i zwrócone Wykonawcy nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.

      Uwaga: Przed  złożeniem  poręczenia  lub  gwarancji  Wykonawca  winien  przedstawić projekt  dokumentu  Zamawiającemu  w  celu  uzyskania  akceptacji  jego  treści. Zabezpieczenie wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
      1. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie okoliczności związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy(w tym kar umownych), bez potwierdzania tych okoliczności;
      2. wszelkie zmiany, uzupełnienia lub modyfikacje warunków  umowy  lub  przedmiotu zamówienia  nie  mogą  zwalniać  gwaranta  z  odpowiedzialności  wynikającej  z poręczenia lub gwarancji;
      3. z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty całej kwoty zabezpieczenia;
      4. powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa oraz płatna na pierwsze żądanie;
      5. musi jednoznacznie określać termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji.

  11. Informacje ogólne
    1. Zamawiający odrzuca ofertę:
      1. której treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
      2. złożoną przez Wykonawcę niespełniającego warunków określonych w zapytaniu ofertowym.
    2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz uzupełnienia dokumentów.
    3. Okres związania ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert.
    4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie, w tym także po terminie składania ofert.
    5. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
    6. Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia ofert częściowych.
    7. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
    8. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. Wskazanie zakresu zamówienia, który Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom powinno nastąpić oświadczeniem Wykonawcy znajdującym się na druku Formularza oferty oraz zgodnie z procedurami zawartymi w warunkach umowy.
    9. Osoby do kontaktu:
      Aneta Mikucka: tel. 86 273 71 15, mikucka@gminaradzilow.pl.

  12. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
    1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Radziłów, ul. Plac 500-lecia 14, 19-213 Radziłów, NIP 719-154-40-50, Regon 450669737;
    2. inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Radziłów jest Pani Alicja Arasimowicz, kontakt:  arasimowicz.alicja@gmail.com;
    3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 18 i nast. Ustawy Prawo budowlane w celu związanym z postepowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa przejścia dla pieszych w msc. Zakrzewo”, In.271.19.2021 AM prowadzonym w trybie zapytania ofertowego;
    4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres trwania umowy oraz do zakończenia przedawnienia roszczeń z tytułu należytego wykonania umowy;
    6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie danych osobowych skutkować będzie brakiem możliwości oceny oferty i zawarcia umowy;
    7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
    8. posiada Pani/Pan:
      • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych Pani/Pana dotyczących;
      • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
      • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego;
      • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
    9. nie przysługuje Pani/Panu:
      • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d  lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
      • prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
      • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Radziłów

Wytwarzający/odpowiadający: Aneta Mikucka - Referat inwestycji

Data wytworzenia: 2021-11-23

Wprowadzający: Łukasz Rutkowski

Data modyfikacji: 2021-11-23

Opublikował: Łukasz Rutkowski

Data publikacji: 2021-11-23