Uchwała Rady Nr XXVI/160/08 z dnia 2008-12-29
w sprawie | w sprawie uchwalenia budżetu gminy Radziłów na rok 2009. |
---|---|
Data wydania | 2008-12-29 |
Numer | XXVI/160/08 |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, z 2007 r. Nr 138, poz. 974, Nr 173) oraz art. 165, 166,166a,173, 182, 184, 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz.319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz.1217 i1218, Nr 187, poz.1381, Nr 249, poz.1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz.587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości: 13.352.424 zł, z tego :
- dochody bieżące w kwocie 11.843.954 zł,
- dochody majątkowe w kwocie 1.508.470 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości: 16.936.676 zł,
z tego:
- wydatki bieżące w wysokości 10.344.321 zł,
- wydatki majątkowe w wysokości 6.592.355 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Wydatki na zadania inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 3
§ 3.
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.584.252 zł zostanie sfinansowany pożyczką i kredytem bankowym.
2. Przychody w kwocie 4.187.478 zł, rozchody w wysokości 603.226 zł,zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4.
W budżecie tworzy się:
a) rezerwę ogólną w wysokości: 110.000 zł,
b) rezerwę celową zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie 50.186 zł
do wysokości 1% x ( wydatki – wyd. inwest. – wyd. na wynagr. i pochodne – wyd. na obsługę długu).
§ 5.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6.
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego wynoszą 5.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10. W/w dochody dotyczą opłat za wydanie dowodów osobistych oraz za udostępnienie danych z gminnych zbiorów meldunkowych.
§ 7.
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków budżetu Unii Europejskiej a także inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi określa załącznik nr 12.
§ 8.
1. Ustala się dochody w kwocie 22.500 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 34.838 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 1.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 9.
1. Plan przychodów i wydatków dla zakładu budżetowego:
- przychody – 1.481.300 zł,
- wydatki – 1.487.790 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 10.
1. Dotacje przedmiotowe dla Komunalnego Zakładu Budżetowego w Radziłowie:
- z tytułu dopłaty do ceny ścieków: 64.200 zł,
- z tytułu dopłaty do segregacji śmieci 42.800 zł
zgodnie z załącznikiem nr 7.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnej instytucji kultury na łączną kwotę 60.000 zł,
2) działających na terenie gminy niepublicznej szkoły 175.000zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych 20.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 11.
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 50.000 zł,
2) wydatki - 65.543 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 12.
Ustala się limit zobowiązań z tytułu:
- kredytów i pożyczek długoterminowych na pokrycie deficytu budżetu gminy w kwocie - 3.584.252 zł,
- kredytów i pożyczek na spłatę długu w kwocie - 603.226 zł,
- kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.000.000 zł.
§ 13.
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej, a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku następnym.
3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 15.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Zbigniew Mordasiewicz
Metryka strony