Uchwała Rady Nr XXI/102/04 z dnia 2004-11-09
w sprawie | w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok |
---|---|
Data wydania | 2004-11-09 |
Numer | XXI/102/04 |
Uchwała Nr XXI/102/04
Rady Gminy Radziłów
z dnia 09 listopada 2004r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220 Nr 62 poz.558,Nr 113,poz.984, Nr 153, poz. 1271) oraz art. 109, 110, 116, 122, 124 i 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych / tekst jednolity z 2003 roku Dz. U. Nr 15, poz. 148/ Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1
1. Zwiększa się plan dochodów o kwotę 111.328 zł
2. Zmniejsza się plan dochodów o kwotę 449 zł
3. Zwiększa się plan wydatków o kwotę 110.879 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały
§ 2
Dokonuje się przeniesień planu wydatków
między działami na kwotę 33.000 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały
§ 3
Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
plan dochodów 8.745.881 zł
plan wydatków 9.018.381 zł
§ 4
1) Dochody budżetowe w kwocie 247.500 zł
przeznacza się na spłatę zaciągniętego kredytu i pożyczek.
2) Deficyt budżetowy w kwocie 520.000 zł pokryty zostanie:
- planowanym do zaciągnięcia kredytem lub pożyczką długoterminową
w kwocie 350.000 zł
- wolnymi środkami 170.000 zł
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zał. nr 1 do uchwały nr XXI/102/04
Rady Gminy Radziłów
z dnia 09 listopada 2004r.
Zwiększenie planu dochodów | Zwiększenie planu wydatków | ||||||||
Dz. | rozdz. | § | kwota | Plan po zmianach | Dz. | rozdz. | § | kwota | Plan po zmianach |
921 | 92116 | 6630 | 36.000 | 36.000 | 921 | 92116 | 6060 | 26.800 | 26.800 |
|
|
|
|
|
|
| 4300 | 6.340 | 11.640 |
|
|
|
|
|
|
| 4210 | 2.860 | 8.860 |
|
|
|
|
| Og. | 36.000 |
| ||
852 | 85214 | 2030 | 6.800 | 68.614 | 852 | 85214 | 3110 | 6.800 | 156.158 |
| 85214 | 2010 | 1.500 | 89.019 |
| 85214 | 3110 | 1.500 | 157.658 |
| 85213 | 2010 | 320 | 4.320 |
| 85213 | 4130 | 320 | 4.320 |
| 85295 | 2030 | 2.353 | 14.554 |
| 85295 | 3110 | 2.353 | 24.402 |
|
| 2700 | 2.327 | 3.275 |
|
| 3110 | 2.327 | 26.729 |
750 | 75095 | 0970 | 33.500 | 82.510 | 750 | 75095 | 4010 | 25.000 | 127.515 |
|
|
|
|
|
|
| 4110 | 2.200 | 20.918 |
|
|
|
|
|
|
| 4120 | 300 | 3.670 |
|
|
|
|
|
|
| 4210 | 6.000 | 10.220 |
|
|
|
|
| Og. | 33.500 |
| ||
010 | 01010 | 0960 | 25.000 | 65.000 | 010 | 01010 | 4270 | 2.500 | 5.810 |
|
|
|
|
|
|
| 4430 | 270 | 3.270 |
|
|
|
|
|
|
| 4210 | 1.230 | 4.530 |
|
|
|
|
| Og. | 4.000 |
| ||
|
|
|
|
| 400 | 40002 | 4010 | 6.000 | 70.150 |
756 | 75621 | 0020 | 800 | 2.151 |
|
|
|
|
|
750 | 75023 | 0830 | 1.000 | 1.700 | 750 | 75023 | 4010 | 16.800 | 449.400 |
700 | 70005 | 0470 | 255 | 4.755 | 700 | 70005 | 4300 | 255 | 17.303 |
801 | 80113 | 0830 | 1.024 | 1.024 | 801 | 80113 | 4300 | 1.024 | 34.024 |
750 | 75023 | 0970 | 449 | 11.740 |
|
|
|
|
|
Ogółem: | 111.328 |
| Ogółem: | 110.879 |
|
Zmniejszenie planu dochodów: dz. 010 rozdz. 01010 § 6292 – 449 zł
Powyższe zmiany wprowadza się na podstawie osiągniętych ponadplanowych dochodów własnych, otrzymanych decyzji o zwiększeniu dotacji oraz zawartych umów.
Wg umowy z Samorządem Województwa Podlaskiego na tworzenie Gminnego Centrum Informacji otrzymaną kwotę 36.000 zł przeznacza się na realizację projektu zgodnie z zawartymi ustaleniami, obejmują one zakup wyposażenia, szkolenie pracowników do obsługi sprzętu oraz zakup publikacji i materiałów.
Zwiększenia w dz. 852 – Opieka Społeczna na ogólną kwotę 13.300 zł wprowadza się w wyniku otrzymanych decyzji o zwiększeniu środków na realizację zadań zleconych i własnych: wypłaty świadczeń z pomocy społecznej oraz dożywiania uczniów, w tym środki otrzymane z Agencji Nieruchomości Rolnych w Suwałkach – 2.327 zł.
W wyniku zawartych umów z Powiatowym Urzędem Pracy na zatrudnienie pracowników przewiduje się pozyskać środki w kwocie 33.500 zł, które pokryją wydatki zatrudniania.
Następnie przewiduje się wyższy wpływ w stosunku do planu dochodów własnych z następujących źródeł:
- udział mieszkańców w kosztach budowy kanalizacji, wodociągu oraz oczyszczalni pzyzagrodowych 25.000 zł
- opłaty za wynajem samochodu służbowego 1.000 zł
- udział w podatku dochodowym od osób prawnych 800 zł
- opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów 255 zł
- opłaty za wynajem autobusu szkolnego 1.024 zł
- z tytułu rozliczeń z lat ubiegłych rozdział 75023 o kwotę 449 zł
Zmniejszenie planu dochodów:
W związku z odmową zrefundowania przez ARiMR ze środków funduszu SAPARD 14 mb przyłączy wodociągowych wykonanych na zadaniu „Budowa zewnętrznej sieci wodociągowej z podłączeniami gospodarstw dla wsi Szyjki” kwota refundacji zostanie pomniejszenia o 449 dot. Dz. 010 rozdz. 01010 § 6292
Powyższe dochody przeznaczone będą na zwiększenie planu wydatków:
- bieżące funkcjonowanie oczyszczalni ścieków 4.000 zł zakup materiałów, remonty pomp, opłaty ekologiczne
- w rozdz. 40002 – utrzymanie wodociągów wiejskich o 6.000 zł na wynagrodzenia
- w rozdz. 70005 o 255 zł na zakupy materiałów do bieżących remontów budynków komunalnych
- rozdz. 75023 – Urzędy Gmin o 16.800 zł na wynagrodzenia
- w dziale oświata o 1.024 zł na opłaty biletów miesięcznych dla uczniów.
Ogólnie przedstawione zmiany zwiększają budżet po stronie dochodów i wydatków o 110.879 zł.
Zał. nr 2 do uchwały nr XXI/102/04
Zmniejszenie planu wydatków | Zwiększenie planu wydatków | ||||||||
Dz. | rozdz. | § | kwota | Plan po zmianach | Dz. | rozdz. | § | kwota | Plan po zmianach |
900 | 90015 | 4260 | 14.000 | 186.000 | 756 | 75647 | 4100 | 6.600 | 32.200 |
|
| 4270 | 9.000 | 23.214 |
|
| 4300 | 900 | 7.400 |
852 | 85219 | 4210 | 1.000 | 4.130 | 400 | 40002 | 4270 | 1.600 | 10.000 |
|
| 4300 | 2.000 | 7.452 |
|
|
|
|
|
921 | 92116 | 4010 | 5.000 | 26.400 |
|
| 4430 | 950 | 15.950 |
926 | 92605 | 4210 | 2.000 | 1.000 | 700 | 70005 | 4210 | 5.950 | 80.150 |
|
|
|
|
| 750 | 75023 | 4210 | 5.000 | 59.000 |
|
|
|
|
|
|
| 4010 | 10.125 | 459.525 |
|
|
|
|
|
|
| 4110 | 1.630 | 82.107 |
|
|
|
|
|
|
| 4120 | 245 | 11.445 |
Ogółem: | 33.000 |
| Ogółem: | 33.000 |
|
W wyniku dokonanej analizy realizacji planu wydatków stwierdza się, że na niektórych zadaniach pozostają oszczędności w innych brak .
W wyniku wyłączenia oświetlenia na okres letni pozostają oszczędności ok. 23 tys. Zł.
W planie wydatków rzeczowych z własnych środków gminy na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w wysokości 3.000 zł przewidz. oszczędności
Ze względu na zmniejszone w ciągu roku zatrudnienie w bibliotece pozostanie 5.000 zł.
W planie wydatków na kulturę fizyczną zmniejsza się plan zakupów o 2.000 zł.
Zwiększenia planu dotyczą:
W dziale 756 – na wypłaty prowizji sołtysom o 6.600 zł ponieważ w ciągu roku zwiększono uchwałą stawki prowizji oraz 900 zł na opłaty za konserwację systemu informatycznego w zakresie podatków.
Dz. 400 – zwiększenia o 2.550 zł dotyczą opłat za naprawy pomp w hydroforniach oraz na opłaty ekologiczne za pobór wody.
Dz. 700 – na nieprzewidziany w planie zakup oleju opałowego do ogrzewania adaptowanego pomieszczenia nad budynkiem garażowym kwota 5.950 zł.
Dz. 750 – zwiększenie o 17.000 zł dotyczy wydatków rzeczowych jak zakup materiałów biurowych (zwiększone wydatki z powodu obsługi przy wypełnianiu wniosków o dopłaty unijne) oraz na zakup oleju opałowego. Poza tym na wypłatę wyrównania obligatoryjnego składnika wynagrodzenia i naliczeń pochodnych.
Metryka strony