Wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej
WYKREŚLENIE WPISU Z EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.
Wymagane dokumenty:
Przedsiębiorca zobowiązany jest zawiadomić pisemnie organ ewidencyjny, w ciągu 14 dni, o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej. Zgłoszenia wykreślenia dokonuje się w formie pisemnej na podstawie Wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Istnieją następujące drogi złożenia Wniosku:
- osobiście lub przez pełnomocnika (z ważnym pełnomocnictwem), na adres:
Urząd Gminy Radziłów, ul. Plac 500 – lecia 14, 19-213 Radziłów, pok. nr 3a-parter budynku. - listownie - w tym przypadku istnieje konieczność notarialnego poświadczenia (dołączonego do Wniosku) podpisu,
Opłaty:
WNIOSEK o wpis do ewidencji działalności gospodarczej jest zwolniony z opłat.
Termin i sposób załatwienia:
Organ ewidencyjny wydaje decyzję o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia.
Podstawa prawna:
Art. 7e ustawy z dnia 19 listopada Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999 r. Nr 101 poz. 1178 z późn. zmianami )
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji działalności gospodarczej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu.
Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał tę decyzję.
Odwołanie składa się w Urzędzie Gminy Radziłów, sekretariat. Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.
Metryka strony