Wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej

WYKREŚLENIE WPISU Z EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.

Wymagane dokumenty:
Przedsiębiorca zobowiązany jest zawiadomić pisemnie organ ewidencyjny, w ciągu 14 dni, o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej. Zgłoszenia wykreślenia dokonuje się w formie pisemnej na podstawie Wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

Miejsce złożenia dokumentów:
Istnieją następujące drogi złożenia Wniosku:

  • osobiście lub przez pełnomocnika (z ważnym pełnomocnictwem), na adres:
    Urząd Gminy Radziłów, ul. Plac 500 – lecia 14, 19-213 Radziłów, pok. nr 3a-parter budynku.
  • listownie - w tym przypadku istnieje konieczność notarialnego poświadczenia (dołączonego do Wniosku) podpisu,

 

Opłaty:
WNIOSEK o wpis do ewidencji działalności gospodarczej jest zwolniony z opłat.

Termin i sposób załatwienia:
Organ ewidencyjny wydaje decyzję o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej niezwłocznie po dokonaniu zgłoszenia.

Podstawa prawna:
Art. 7e ustawy z dnia 19 listopada Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. z 1999 r. Nr 101 poz. 1178 z późn. zmianami )

Tryb odwoławczy:
Od decyzji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji działalności gospodarczej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu.

Odwołanie należy złożyć w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał tę decyzję.

Odwołanie składa się w Urzędzie Gminy Radziłów, sekretariat. Wniesienie odwołania nie podlega opłacie.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Radziłów

Wytwarzający/odpowiadający: Łukasz Rutkowski

Wprowadzający: Łukasz Rutkowski

Data wprowadzenia: 2009-12-08

Data modyfikacji: 2009-12-08

Opublikował: Łukasz Rutkowski

Data publikacji: 2009-12-08